Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Hemlig Matgäst - 24 juli 2012 15:32

Mitt på krogtäta Möllan ligger detta hak som för många är synonymt med sommar, sol och en pilsner på uteserveringen. Just att detta är ett typiskt ölsjapp gör det så intressant att se vad de kan åstadkomma i matväg.

Denna lunch ekar torget ovanligt tomt så man får förmoda att de flesta stammisar har flytt det svenska sommarvädret eller att kassan ebbat efter en spenderararsemester.

Eftersom vi är tämligen ensamma möts vi i dörren av en pigg servitris som genast tar våran beställning stekt spätta med remouladsås och potatis. Menyn står skrivet på griffeltavla utanför ingången.

Maten kommer väldigt snabbt vilket är skönt eftersom man sällan har någon längre tid för att luncha.

Min första tanke när maten kommer är: Var detta allt?" 

Som tillbehör finns en mindre salladsbuffe med pizasallad, couscous och rivna morötter bland annat. Bröd finns också men det kan man vara utan för det har vid alla besök här varit väldigt torrt och tråkigt.

Dricka ingår och det blir den vanliga lunchdrycken lingondricka till maten.

Maten mättar trots att det såg lite ut på tallriken men störst intryck gör såsen som är väldigt god. Fisken är perfekt tillagad och faller i bitar när man delar den. Potatisen kunde dock haft några sekunder till för att uppnå perfektion. Jag undrar varför man inte serverar färskpotaits vid denna årstid utan i stället har man vanlig storpotatis...?

För 70 kr är detta en lagom lunch och betyget blir tre himmelsblå matchställ av fem möjliga.


Länk http://www.restaurangmascot.se/

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tänkte recensera deresturanger i som jag äter på. Jag är ingen gourmet utan en helt vanlig gäst som inte vältrar mig i anklever eller konstigheter. Däremot äter jag vanlig mat till vanliga priser.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Malmoemat


Ovido - Quiz & Flashcards