Alla inlägg under augusti 2012

Av Hemlig Matgäst - 16 augusti 2012 11:49

  Thairestarungerna kring Möllevångstorget står nästan på rad och så gör också kvaliteten och priserna. För studenten finns billiga Thai-thai och sedan kan det bara bli sämre prismässigt och bättre matmässigt. Denna lunch valde jag att äta på en av de bättre thaihaken. Faktiskt åt jag här den allra första gången jag åt thaimat och jag minns det tillfället som verkligen magiskt. Tiden går tyvärr vidare och även smaken förändras, tyvärr.

Lunchtid väljer man här på tre olika rätter varav man beställer 2. Biffrätt, vegrätt och kycklingspett. Passar de flesta, alltså. Till detta bjuds vatten med is.

Är alltid skeptisk till thaimat med biff eftersom jag aldrig tycker att de får till det riktigt. Oftast är biffen seg och tråkig. I dagens gryta finns dock ett undantag och det är ju trevligt. Tyvärr gör sig inte kycklingspettet sig lika bra vilket är mer regel än undantag tycker jag. Torrt och ganska tråkigt.  Jordnötsåsen är riktigt god trots allt.

Serveringen går på vänlig rutin här och det känns helt ok när det är lunchdags. För 69 kr är detta en ok lunch men beyget blir inte mer än 2 himmelsblå matchställ och en knattedress....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tänkte recensera deresturanger i som jag äter på. Jag är ingen gourmet utan en helt vanlig gäst som inte vältrar mig i anklever eller konstigheter. Däremot äter jag vanlig mat till vanliga priser.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Malmoemat


Ovido - Quiz & Flashcards