Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Resturang Indian Side Lilla torg

Av Hemlig Matgäst - 4 juli 2012 17:15

För min egen del hör ett besök på Lilla torg sommaren till. För den som inte känner till stället så är det stans "finare" krogdel. Själva torget är som namnet antyder inte särskilt stort utan man kan säga att det består av ett antal krogar i en fyrkant. Man skulle kunna säga att det finns lika många inriktningar som ställen. Sushi, pizza,spanskt,  grillat exempelvis. 

Denna dag valde jag att  äta lite lunch på Indian side. Sist jag var här måste ha varit för typ 16 år sedan . Vet inte ens om det hette likadant så men indiskt var det. Det bestående minnet var att maten var så stark att hela torget snurrade...

Dagen bestod av sex olika rätter som man valde två av. Rätterna var bland annat linsgryta, tandoorichicken, biffgryta.

Servitrisen informerade oss lite lagom nonchalant att man gjorde sin beställning i baren. Där mötte en mycket trevlig herre upp och tog vår beställning. Maten kom väldigt fort och var trevligt upplagd i trekantiga tallrikar på en större tallrik. Kändes trevligt och lite lyxigt. 

Av erfarenhet så är jag skeptisk till biffrätter från  indien och kina men jag tänkte att jag fick väl prova ändå. Lagom starkt men var fanns biffen? Insåg snabbt att den var malen... Linsgrytan smakade väldigt mycket linsigt och var mildare. Tämligen ätbart ändå. Riset man fick till var väldigt och då menar jag VÄLDIGT salt. Tandoorikycklingen var ett kycklinglår att gnaga på. Tråkigt nog låg det ensamt på tallriken. Kocken hade ju kunnat bemödat sig att piffa upp det hela med ett fat till detta oxå.

Äter man indiskt ska man såklart äta nanbröd också. Många sådana av olika kvalitet har passerat denna gom och här måste jag nästan jubla! Fantastiskt goda! Väl värt tian de kostar stycket!

Priset var helt acceptabel för en lunch , 75 riksdaler men undvik att dricka starköl till eftersom den kostar nästan lika mycket...

Betyg på detta ställe en solig sommardag blir 3 himmelsblå matchställ av fem möjliga.


www.indianside.se


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hemlig Matgäst - 16 augusti 2012 11:49


  Thairestarungerna kring Möllevångstorget står nästan på rad och så gör också kvaliteten och priserna. För studenten finns billiga Thai-thai och sedan kan det bara bli sämre prismässigt och bättre matmässigt. Denna lunch valde jag att äta på en av ...

Av Hemlig Matgäst - 24 juli 2012 15:32

Mitt på krogtäta Möllan ligger detta hak som för många är synonymt med sommar, sol och en pilsner på uteserveringen. Just att detta är ett typiskt ölsjapp gör det så intressant att se vad de kan åstadkomma i matväg. Denna lunch ekar torget ovanligt...

Av Hemlig Matgäst - 19 juli 2012 19:56


Det blev minsann ett besök på anrika Cafe Gustav Adolf idag. Som namnet säger ligger stället mitt på GAT. Placerat mitt i vimlet med trafiken intill så kan man inte säga att det är ett ställe för avkoppling utan snarare ett ställe för folk i farte...

Av Hemlig Matgäst - 10 juli 2012 17:43

Efter en längre tids spaning på detta ställe fattade jag äntligen mod och tog plats på detta ställe som ligger precis runt om hörnan på Lilla torg. Om man sitter på uteserveringen som jag gjorde vid mitt besök så passerar en hel del folk, inte minst ...

Av Hemlig Matgäst - 6 juli 2012 18:21

Luncha kan man göra på olika vis i stan och ibland faller det sig så att man tar det ställe som råkar gå förbi. Så också i detta fall. I trakterna kring malmöhus museum finns inte så mycket att välja på om man är museebesökare utan det blir antingen ...

Presentation

Tänkte recensera deresturanger i som jag äter på. Jag är ingen gourmet utan en helt vanlig gäst som inte vältrar mig i anklever eller konstigheter. Däremot äter jag vanlig mat till vanliga priser.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Malmoemat


Ovido - Quiz & Flashcards