Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Hemlig Matgäst - 10 juli 2012 17:43

Efter en längre tids spaning på detta ställe fattade jag äntligen mod och tog plats på detta ställe som ligger precis runt om hörnan på Lilla torg. Om man sitter på uteserveringen som jag gjorde vid mitt besök så passerar en hel del folk, inte minst turister så här års. Nog för att det är svårt att möblera på kullersten men kanske kunde man arrangera så att bordet inte gungar som en eka i en söderhavsstorm så fort man rör vid det.

Nåväl, servitörerna är snabbt framme för service. De är faktiskt så snabba att de springer som illrar ut och in för att se till gästerna. De glömmer dock att fråga hur maten smakar eller om det är dags att betala. Kanske oroar de sig för bordens instabilitet och vill se att ingen gäst spiller på sig?

Maten kommer snabbt här och det i i rejäla portioner. Kycklingfile med tagliatelle serveras i en djup tallrik stor nog för en mindre person att tvätta fötterna i. Trevligt för en storätare som mig. Speciellt som priset är ganska lågt, 85 kr. Man tar igen detta genom att ta 28 kr för en mineralvatten...  Till detta serveras man bröd av baguettetyp. Inget smör. Antagligen tänkt att doppa i maten. Kycklingen är skuren i mindre stekta bitar och blandad med hyvlad morot och purjolök och rostad vitlöksåssås. Anrättningen är garnerad med persilja. 

Smaken är lite torftig och kunde gott piffats upp med lite hetta. 

Detta ställe har spanska tapas som specialtet och utan att ha provat så är jag övertygad om att det blir bäst när skomakaren håller sig till sin läst eller i detta fall smårätterna. 

Det blir knappt 2 himmelsåblå matchställ i betyg för denna restuarang. 


Länk www.laroche.se 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tänkte recensera deresturanger i som jag äter på. Jag är ingen gourmet utan en helt vanlig gäst som inte vältrar mig i anklever eller konstigheter. Däremot äter jag vanlig mat till vanliga priser.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Malmoemat


Ovido - Quiz & Flashcards